Marketing szeptany a prawo

Marketing szeptany a prawo

Marketing szeptany (ang. whisper marketing, word of mouth marketing) to jeden ze sposobów na promocje firmy w internecie. Jest to złożone działanie marketingowe, mające na celu dotarcie do jak największej liczby odbiorców konkretnej informacji na temat produktu. Co istotne, odbiorca ma mieć wrażenie, że proces ten przebiega w niewymuszony, spontaniczny i niezaplanowany sposób. Najczęściej wykorzystywane są do tego celu fora internetowe, agregatory opinii, porównywarki cenowe i sieci społecznościowe. W koncepcji idealnej marketing szeptany to prowadzenie takich działań (udostępnianie produktów do testów, zachęcanie do wypowiedzi poprzez aktywne pytania do danej społeczności internautów, współpraca z różnymi organizacjami konsumenckimi, prezentacje produktów wśród specjalistów z branży, udział w targach itp.), aby internauci sami z własnej nieprzymuszonej woli i bezinteresownie pochlebnie wyrażali się o marce w sieci.

Marketing szeptany to jedna z najciekawszych form promocji i zachęcenia do skorzystania z oferty firmy. Kupując produkt lub usługę klienci często posiłkują się bowiem lub wręcz opierają swoje decyzje na opiniach innych. Do gry wchodzi więc Internet i opinie zamieszczane na dedykowanych stronach.

Czy marketing szeptany jest zgodny z prawem?

Czy marketing szeptany jest zgodny z prawem? Lub – może odwracając nieco pytanie – kiedy marketing szeptany (o ile nadal możemy go tak wtedy nazwać) jest nielegalny? Na co zwrócić uwagę zlecając agencji marketingowej taką usługę?

W Gazecie Małych i Średnich Przedsiębiorstw artykuł Piotra Tarnowskiego opisujący tą szczególną formę promocji marki.

Bezpośredni link do artykułu znajduje się tutaj: https://www.gazeta-msp.pl/?id=pokaz_artykul&dz_id=35&indeks_artykulu=4452

Październikowe wydanie pełnej wersji magazynu, w którym znajduje się artykuł do pobrania tutaj: https://biznes2biznes.com/materialy/GazetaMSP_10_2019.pdf